Free::BSD

Ostatnio aktualizowano 23 października 2009r.


Sporo czasu minęło od ostatniej aktualizacji, zacząłem przerzucać dane na dysku oraz na najróżniejszych kopiach zapasowych i znalazłem kilka ciekawych kodów źródłowych, postanowiłem solidniej wziąć się za stronę i troszkę ją zmienić wizualnie (ale nieznacznie), zmiany mają być pomocne w nawigowaniu po stronie.

C/C++ Java JavaFX Asembler Python Powłoka Ada 95 Matlab i Simulink XML Visual Basic .NET Flash Artykuły Różne

Przykładowa klasa napis - klasa string jest bez szans... :P
Krotka rzecz o zaprzyjaznianiu się... :P
Kontynuacja rozwiazywania problemu o ktorym pisalem w samplu powyzej tutaj...
Problem z dynamic_cast przy rozbudowanej hierarchii klas tutaj...
Proste zabawy z STL-em a dokładnie z wektorem ( do uzupełnienia ) tutaj...
Malutka klasa implementujaca LIFO Stos za pomoca struktury tutaj...
Dość nietypowy kalkulatorek napisany na laboratorium z systemów operacynych tutaj...
Programik demonstrujący sposób korekcji błędów za pomocą kodu Hamminga. Składa się z kilku plików:
bity.h bity.cpp globalne.h kodowanie.h kodowanie.cpp dekodowanie.h dekodowanie.cpp pomoc.h pomoc.cpp koder.cpp
Prosta klasa ułatwiająca korzystanie z portu COM w systemie Windows pCOM.h pCOM.cpp
W moje łapki wpadła baza nazwisk i imion, chciałem mieć bazę unikalnych nazwisk ( bez imion, adresow etc. same nazwiska ) napisałem w C i w C++ dla porównania dwa proste progi do wyciągania tych danych (moje szczęscie dane byly już posortowane, więc program jest prosty ) w sytlu C oraz w stylu C++
Mały prosty przykładzik jak wyciągać bierzącą datę i czas :P tutaj...
Dwa przykładziki: odwracanie łańucha w stylu C oraz zamiana int na string tutaj..
Obok dwa kody demonstrujące jak w Windows NT wstrzyknąć kod do przestrzeni adresowej innego procesu tzw.: DLL Injection wersja 1 i wersja 2 oraz biblioteka DLL
FreeBSD: Pobieranie argumentów linii poleceń za pomocą getopt z unistd.h tutaj ...
Trojkąt Sierpińskiego 2D narysowany za pomocą OpenGL tutaj...
Trojkąt Sierpińskiego 3D narysowany za pomocą OpenGL tutaj...
Przykład jak radzić sobie z błędnymi danymi, których nie oczekujemy tutaj..
Prosta klasa służąca do dzielenia łańcucha znaków na żetony - tokeny tutaj...
Naiwny maly programik obliczający wartość liczby e tutaj...
Malutki programik do przedstawiania liczb w danym systemie liczbowym tutaj...
Dodawanie dwóch macierzy i mnożenie macierzy przez skalar - wybitne dzieło ;) tutaj...
Największy wspólny dzielnik - równie wybitne dzieło jak macierze ;) tutaj...
Prosta implementacja odwrotnej notacji polskiej, dzialająca przy wykorzystaniu tablicy lub własnej implementacji stosu.
Przykład uzyskania polskich liter w konsoli, koloru, wykorzystanie winapi tutaj...
Aplikacja przesylająca dane za pomocą protokołu xmodem (strukturalna): main.cpp - główny plik programu, interface.h, interface.cpp - pliki definiują ramkę przesyłanych danych, pCOM.h, pCOM.cpp - pliki definiuja klasę obsługującą port szeregowy, reciever.h, reciever.cpp - pliki definiują funkcje odbierające dane, sender.h, sender.cpp - pliki definiują funkcje wysyłające dane
Aplikcaja przesyłająca dane za pomocą protokołu xmodem (obiektowa): main.cpp - główny plik programu, interface.h, interface.cpp, frame.h, frame.cpp, pCOM.h, pCOM.cpp, xmod.h, xmod.cpp
Wielowątkowy serwer wykorzystujący biblitekę Winsock, serwer sprawdza czy można zbudować trójkąt z podanych odcinków lub punktów.
Klient wykorzystujący bibliotekę Winsock, klient wysyła do serwera dane do sprawdzenia (długości 3 odcinków lub 3 punkty).

Mala zabawa z java i klasami tutaj...
Zabawa z java.io dosc krótka :P tutaj...
Sortowanie w java, za pomoca wbudowanych mechanizmow tutaj...
Klasa Class, klasa Method oraz super czyli mały miszmasz tutaj...
Mały przykład, który męczy klasę Vector tutaj...
Tablice, kilka przykładów tutaj...
Comparable, Comparator czyli trylogia o Sortowaniu :P Comparable i Comparator, sam Comparator oraz dwa pliki: Comparator - pierwszy i Klasa sortująca - drugi ( ostatni przykład jak to zrobić za pomocą dwóch plików )
Czytam z pliku sobie po bajcie tutaj...
Uruchamianie prostego pluginu z pliku .class plik główny pliki z zaimplementowanym Pluginem pierwszy i drugi
Midlet na telefon komórkowy, jego zadaniem jest pobieranie z bazy danych wybranych danych dotyczących indeksów giełdowych midlet ( Sam midlet musi znaleźć się w pakiecie giełda ), obok zamieszczam także pliki odpowiedzialne za bazę danych parser danych , funkcje , parser xml , baza w formacie xml tutaj...
Prosty przykładzik na wczytywanie danych z pliku, sortowanie ich i ponowne zapisywanie do pliku tutaj...
Podobny przykładzik ale demonstrujący prostą listę jedno kierunkową i wykorzystanie referencji z javy ( czy to nie są wskazniki :P ) tutaj...
Pora na jakies GUI, prosty przykładzik napisany w javax.swing demonstrujący w jaki sposób można uchwycić obiekt narysowany na panelu i go przesunąć tutaj...
Trzy klasy pokazujące koncepcję tworzenia obsługi logowania zdarzeń w aplikacji: Logger - klasa bazowa, oraz dwie klasy rozszerzające: logi przekazywane do standardowego strumienia wyjścia, logi zapisywane do pliku.
Pomocna klasa do konstruowania BufferedImage z Image tutaj...
Klasa z różnymi pomocnymi mi funkcjami, cały czas ja rozwijam poprostu takie narzędzie
Prosta klasa do zarządzania wersją oprogramowania tutaj...
Potrzebowałem kiedyś klasy Pair znanej z STL C++, nie było jej w java.util więc dla ćwiczeń z Genericsami w javie napisałem swoją :P
Jeżeli mamy interfejs MDI czyli JDesktopPane + pewna ilość JInternalFrame chcemy mieć możliwość robienia operacji znanych z eksploratora Windows czyli: cascade, tiles, vertical i horizontal placement + inne mniej ważne możemy skorzystać z tej pomocnej klasy
Trójkąt Pascala generowany za pomocą współbierznie działających wątków tutaj...
Sito Eratostenesa działające współbierznie na wielu wątkach, prosta implementacja tutaj...
Prosty przykład pokazujący mechanizm spotkań znany z języka Ada 95 zastosowany w Java, przy użyciu klasy SynchronousQueue.
Model Producent-Przewoznik-Konsument czyli spotkania Producent i Przewoznik oraz Przewoznik i Konsument, także za pomocą kolejki synchronizowanej
Przetwarzanie obrazów - biblioteka implementująca zestaw najbardziej znanych filtrów, opis biliotki, dokumentacja znajduje się na przeznaczonej dla niej stronie
Przykład pokazujący jak dodawać dynamicznie komponenty oraz zmieniać rozmiar komponentu JPanel.
Zawsze sie zastanawiałem jak w java można użytkownikom aplikacji zagrać na nerwach za pomocą brzęczyka ;) Więc zamieszczam odpowiedź ;P
Kiedys po obejrzeniu dema napisanego w C, z podkładem muzycznym granym w MIDI zamarzyłem o podobnym napisanym w Java ;) zacząłem więc eksperymentować z pakietem javax.sound.midi i tak narodził się ten prosty przykładzik ;)
W bardzo łatwy sposób można pobrać właściwości systemowe za pomocą Java, oczywiście nie są to wszystkie właściwości, będą drastycznie różnić się pomiędzy systemami oraz dotyczą w większości zainstalowanej maszyny Java.
Java ma bardzo ciekawy pakiet pozwalający na pobieranie danych z systemu, przykład zawiera tylko prezentacje danych systemu operacyjnego.
Prosty kawałek kodu demonstrujący szyforwanie tekstu za pomocą klucza i operacji xor, nie jest to metoda nie do złamania ;)
Kawałek kodu demonstrujący sposoby ładowania obrazka (png,jpg,gif - format jest nieistotny), oraz wyświetlania go w JLabel lub JPanel, jeżeli obrazek jest za duży wykorzystywany jest JScrollPane abyśmy uzyskali paski przewijania
Uniwersalny dla małych projektów skrypt budujący ANT-a, pozwala na kompilację, pakowanie do archiwum jar, usunięcie starych plików .class
Dość rozbudowany projekt edytora XML, demnonstruje wykorzystanie wielu różnych bibliotek (gui, wczytywanie xml, parsowanie, tworzenie pdf). Źródła jako projekt eclipse można pobrać tutaj, a dokładniejszy opis wraz z możliwością bezpośredniego obejrzenia klas znajduje się na tej stronie.
Test biblioteki db4o do utrwalania obiektów, test pokazuje jak wykorzystać mechanizm QBE (Query By Exmaple), przykład składa się z jednej klasy której obiekty będą utrwalane: Student oraz z głównej klasy: QBETest
Prosty test biblioteki JNA (Java Native Access), do dołączonego do biblioteki fragmentu wywołań kernel32.dll dołączyłem wywołanie GlobalMemoryStatus oraz strukturę MEMORYSTATUS. Odpowiedni fragment wywołań, można obejrzeć w Kernel32.java i ich wykorzystanie tutaj...
Mały pokaz jak z poziomu innego wątka uruchomić okienko w java: główna aplikacja, klasa zarządzajaca okienkami, klasa wątka oraz klasa milusi okienka
Bawiłem się na ile sposobów można przeiterować dwuwymiarową tablicę, oto wynik tej zabawy: tutaj...
Podczas relizacji jednego z projektów potrzebowaliśmy serializować obiekt Enum, wykonałem więc kilka testów co się wtedy dzieje oto jeden z nich: tutaj...

Wraz zainstalowaniem nowego Netbeans, pobrałem wtyczkę do Java FX, mimo, że nie znam jeszcze tego dialektu ;) sprobowałem coś napisać na podstawie sampli jakie zostały dołączone, oto mój kręcący się prostokącik ;)

Cos z Asmu: odwraca lancuch znakow ze zmiennej (.EXE) tutaj...
Maly programik liczacy wzor w trzech wersjach (.COM): z komentarzami, bez komentarzy, w wersji alternatywnej
Sortowanie babelkowe w wydaniu assemblerowym :p (.EXE) tutaj...
Znajduje najwiekszy element w tablicy (.EXE) tutaj...
Kilka uzytecznych makr + wyciagnie daty i czasu (.EXE) tutaj...
Kilka malych plikow wsadowych dla windows, ktorymi wspieram sie w kompilacji, linkowaniu itd.:
* make.bat <-- kompiluje, linkuje i uruchamia EXE tutaj...
* makec.bat <-- kompiluje, linkuje i uruchamia COM tutaj...
* maked.bat <-- kompiluje, linkuje i uruchamia EXE w TD tutaj...
Wypisywanie tekstu na ekran w asemblerze procesora Sparc v9, to samo dla emulatora ISEM
Napisalem prosty skrypt wsadowy dla Windows do kompilacji i linkowania dla emulatora ISEM tutaj...
Przyklad wykorzystania operatora div na platformie Sparc: przed operacją dzielenia używamy mul w celu zainicjowania rejestru %y, lub zerujemy rejestr %y i odczekujemy kilka instrukcji

Kilka linijek w Pythonie - wyciagamy zmienne środowiskowe :D tutaj...
Rozwiazanie problemu wieża Hanoi w Pythonie tutaj...
Oto przykład jak narysować płatek śniegu za pomocą krzywej Kocha :P tutaj...
Rysowanie spirali wszystko za pomocą modułu turtle :D tutaj...
Pora na wielokąt chyba najdłuższy kod jak do tej pory :P tutaj...
Potrzebowalem kiedys ujarzmic HAL i dBus oto moje proby ;) Aby dać wyobrażenie o tym jak działa przedstawiony kod, zamieszczam sesję uruchomieniową prostszego kodu, pozwala ona zrozumiec zasadę działania Hardware Abstraction Layer i szyny dBus. Na początku pliku opisującego sesję uruchomieniową wypisane są dodatkowe pakiety, które pobrałem z systemu portów FreeBSD ;)
Sortowanie bąbelkowe, nic nadzwyczajnego, ale pokazuje jak prosto wykonac to w Pythonie ;)

Oto pewien przykład jak powinno się pisać skrypty powłoki, wyjątkowo dla bash tutaj...
Dwa skrypty do ściągania plików z anonimowego ftp:
* skrypt pobiera na podstawie przykładowej listy
* skrypt pobiera na podstawie wyrażeń regularnych

Dwa skrypty dla systemu Fedora Core 3 podejrzewam, że będą działać także w pozostałych wersjach Fedory.
* skrypt sluzy do oddzielania wersji pakietu od jego nazwy
* skrypt sluzy do wyswietlania listy pakietów z określeniem jakie pakiety zależą od siebie

A teraz coś z języka ADA 95: program sprawdza czy słowo jest palindromem
Programik do zamawiania piwek w barze :P tutaj...
Sortowanie bąbelkowe w Adzie za pomocą wskaźników ale masakra :) tutaj...
Ma ktoś ochotę na przejażdżkę? Oto symulatorek silnika...
Kotś zainteresowany jaki jest następny dzień...
Młodzi rolnicy zapewne zechcą wiedzieć jak efektywnie wypasać krowy

Pora się przyznać, że troche rzeczy w Matlabie się robiło na dowód daje wam rozwiązanych kilka zadanek z przedmiotu Sygnały i Układy Dynamiczne, zastrzegam tutaj iż oddanie samego skryptu nie oznacza zaliczenia zadania trzeba się bowiem popisać także wiedzą, ale skończmy z przynudzaniem. Oto skrypty:
Prosty postęp geometryczny wersja
mini i wersja maxi
Proste układy:
+ Model "na wiare" :P { mat, sim }
+ Model wzorstu wykladniczego { mat, sim }
+ Model gospodarki { mat, sim }
+ Model dynamiki Newtona { mat, sim }
+ Model wahadła { mat, sim }
Kompresja, przesunięcie i kwantyzacja:
+ Zestaw dodatkowych funkcji { mat 1, mat 2, mat 3 }
+ Zestaw symulacji { sim 1, sim 2, sim 3, sim 4 }
+ Glowne pliki z paramterami { mat 1, mat 2, mat 3 }
Dyskretyzacja i Aliasing:
+ Sygnaly zespolone { mat, sim }
+ Aliasing i odtwarzanie sygnalu źródłowego { mat 1, mat 2, mat 3, sim }
Układ rezonansowy { mat 1, mat 2, sim }
Model populacji { mat, sim }
Chaos:
+ Wahadło z napędem { mat, sim }
+ Równanie logistyczne { mat 1, mat 2 }
+ Równanie Lorenza { mat, sim }
+ Równanie Rosslera { mat, sim }
+ Rodzina odwzorowań Julii { mat 1, mat 2, mat 3, mat 4 }

Tutaj będę zamieszczać kolejne przykłady do przedmiotu programowanie człowiek komputer:
* Formatowanie XML przy użyciu CSS:
wizytowki.xml, wizytowki.css
* Zastosowanie DTD: wizytowki.xml, wizytowki.css, wizytowki.dtd
* Dokument XML plus XML Schema: wizytowki.xml - uzupelnione i poprawione, wizytowki.xsd
* Transformacje z użyciem XSTL, cz.1: wizytowki.xml - uzupelnione i poprawione, wizytowki.xsl, wizytowki_text.xsl
* Transformacje z użyciem XSTL, cz.2 (SVG, XHTML): wizytowki_xhtml.xsl - transformacja xslt do generowania strony xhtml, opis_andrzeja.html, opis_staszka.html oraz transformacja do wygenerowania pliku svg

Kiedyś sporo pisałem w Visual Basicu 5 i 6, niestety po kilku awariach różnych dysków niewiele pozostało z moich poprzednich prac, poniżej znajdziecie więc to co udało mi się znaleźć na różnych płytach z zapasem:
Przezroczyste okno aplikacji - wymagania to WinAPI i odrobina magii, kod
okna i kod modułu
Jaki to był szpan jak aplikacja miała swoją ikonę w przyborniku systemowym tzw.: tray-u ;) kod okna i kod modułu
Kiedys przygotowywałem artykuł do magazynu VBMagazine na temat obsługi błędów w Visual Basic 5 i 6, pozostał mi kod demonstrujacy blad podczas czytania oraz modul demonstrujacy procedure poprawnie reagujaca na blednie podana sciezke do pliku.
Kiedys zamazylem aby moja aplikacja obslugiwala jezyki inne niz Polski, zaczalem wiec proby z internacjonalizacja, oczywiscie wywazalem otwarte drzwi ;) wiec wiele rzeczy mozna napewno zrobic prosciej lub lepiej. Przedstawiam wiec: okno aplikacji, modul zawierajacy deklaracje stalych i funkcji API oraz modul zawierajacy wszystkie niezbedne procedury odpowiedzialne za wczytanie pliku jezykowego. Oto dwa pliki jezykowe: angielski i polski.
Czasami przychodzi potrzeba modyfikacji elementow menu kontekstowego np.: zmiana napisu "Wlacz" na "Wylacz" lub odwrotnie, oto moje proby w VB i WinAPI na realizacje takiej funkcjonalnosci: okno, modul z deklaracjami API, modul z podprogramami.
Kiedys mialem zamiar napisac prosta gre 2D, pomyslalem ze potrzebny mi bedzie fajny celownik, oto okienko z celownikiem - bez sztuczek, bez WinAPI, czyste funkcje Visual Basic-a ;)
Jeden z sampli "skladakow" czyli kod testowy powstaly ze zrodel z sieci, sugestii forumowiczow. Kod mial za zadanie ladowac bitmapy do menu z pliku zasobu, oto okno, niestety nie moge odnalezc modulu z odpowiednimi procedurami :(

Nie interaktywna gra w tenisa, to może obejrzycie moją rozgrywke ;P
Prosta prezentacja repliki karabinu maszynowego M249, dzwieki, interakcja, action script tutaj...
Prosta gra logiczna dla dzieci zbudowana jako MVC, tutaj...

Czy można przenieść klasykę z Pegasusa na XBox 360? Oto wyniki starań, gra została napisana w C# dla XNA 1.0
Przykład klienta komunikującego się z serwerem za pośrednictwem protkołu TCP lub UDP: główna klasa zawierająca logikę, interfejs logujący oraz klasa go implementująca. Cały projekt można pobrać tutaj...
Przykład serwera komunikującego się z klientami za pośrednictwem protokołu TCP lub UDP: główna klasa, wątek serwera obsługujący protokół TCP, wątek serwera obslugujący protokół UDP, dla każdego klienta tworzony jest nowy wątek który go obsługuje: dla TCP i dla UDP. Cały projekt można pobrać tutaj...

(Uwaga! Część związana z UDP nie została przetestowana z braku czasu -- to sie zmieni ;) )

Przykład serwera wykorzystujący technologię Remoting, udostępnia on obiekt za pośrednictwem TCP lub HTTP, główna klasa, interfejs udostępniany klientowi, interfejs widziany wyłącznie po stronie serwera, obiekt udostępniany, logika udostępnianej usługi, obiekt udostępniany komunikuje się z gui serwera za pomocą zdarzeń, klasa argumentów wywoływanego zdarzenia. Cały projekt można pobrać tutaj...
Przykład klienta wykorzystujący technologię Remoting, korzysta on z metod obiektu udostępnionego poprzez TCP lub HTTP, główna klasa, interfejs jaki jest widoczny dla klienta, deklaruje mu on metody z jakich będzie mógł skorzystać. Cały projekt można pobrać tutaj...
Przykład prostego WebService napisanego w Visual Web Developer 2005, właściwa klasa usługi sieciowej, konfiguracja: asmx oraz config. Cały projekt można pobrać tutaj...
Przykład klienta w C#, który wykorzystuje usługę sieciową (IsTriangleService), główna klasa, klasa IsTriangleService została wygenerowana za pomocą narzędzia wsdl na podstawie strony asmx, dostarczonego z Visual Studio 2005. Cały projekt można pobrać tutaj...
Przykład klienta usługi sieciowej Microsoft Windows Live, klient działa jak mała wyszukiwarka stron www, wyniki prezentuje w ListView i pozwala obejrzeć stronę w kontrolce WebBrowser. Cały projekt można pobrać tutaj...

Poniżej kilka artykułów mojego autorstwa mam nadzieję, że okażą się przydatne:
+ Narzędzia programistyczne: C++ IDE - Code::Blocks
tutaj...
+ Bezpieczeństwo Systemów Komputerowych: Hasła i PAM tutaj...
+ Bezpieczeństwo Systemów Komputerowych: Sudo tutaj...
+ Systemy Baz Danych: Oracle - Bezpieczeństwo Oracle tutaj... (wersja w formacie tex)
+ Systemy Baz Danych: Oracle - Materiały w sieci tutaj...
+ Systemy Baz Danych: Oracle - Oracle Designer 10g tutaj...
+ Systemy Operacyjne: FreeBSD - Przydatne polecenia tutaj...
+ Podstawy Sieci Komputerowych: Stos TCP/IP tutaj...
+ Podstawy Sieci Komputerowych: Usluga DNS tutaj...
+ Podstawy Sieci Komputerowych: Usluga Poczty tutaj...
+ Podstawy Sieci Komputerowych: Sieci Ethernet tutaj...
+ Podstawy Sieci Komputerowych: Protokół HTTP tutaj...

Serdecznie zapraszam na moje ulubione forum :P http://www.coderscity.net
W wolnych chwilach czytam: http://www.bsdguru.org/ http://unixy.pl/ http://www.thedailywtf.com/
Tym się interesuję: http://newlc.com/ http://www.symbiantutorial.org/

Wszystkie osoby interesujące się systemami z rodziny BSD zachęcam do przeczytania książki pt.: "The Complete FreeBSD" autorstwa Greg Lehey'a, można ją ściągnąć za darmo stąd...

Troche zabawnych rzeczy jakie udało mi się zgromadzić tutaj...

Skoro relaks to pochwalę się moim retuszem w fotoszopie :P tutaj...

W planach:
* Zrealizować część z przedstawionych poniżej planów :P
* Opis krok po kroku instalacji systemu FreeBSD 6.2 oraz FreeSBIE 2.0
* Schematy partycjonowania, struktura dysku, MBR oraz konfiguracja wielosystemowa
* Dokumenty RFC czyli kiedy google to za malo...
* Kilka ciekawych fraszek Sztaudyngera ktore znalazlem

Wiedza tylko wtedy jest wiedzą, kiedy zdobyta została wysiłkiem własnej myśli, a nie wyłącznie dzięki pamięci.

Poprawny XHTML 1.0! Poprawny styl CSS!hacker emblem open source emblem